حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی_انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب
سرخط خبرها

قیمت گاز در اروپا دوبرابر شد

  • کد خبر: ۱۳۳۵۱۷
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
قیمت گاز در اروپا دوبرابر شد
بلومبرگ با استناد به داده‌های شرکت مشاوره انرژی واسائت VaasaETT گزارش داد که میانگین قیمت خرده‌فروشی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل دو برابر شد و به ۰.۱۸ یورو در هر کیلووات ساعت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به داده‌های شرکت مشاوره انرژی واسائت VaasaETT گزارش داد که میانگین قیمت خرده‌فروشی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل دو برابر شد و به ۰.۱۸ یورو در هر کیلووات ساعت رسید.

طبق گزارش ها، هزینه برق برای مصرف کنندگان اروپایی ۶۷ درصد افزایش یافته و به ۰.۳۶ یورو در هر کیلووات ساعت رسیده است.

این افزایش با وجود آخرین تلاش‌های دولت‌های اتحادیه اروپا برای محافظت از خانوار‌ها در برابر افزایش قیمت انرژی با ارائه میلیارد‌ها یورو یارانه رخ داد.

رهبران این اتحادیه در طول سال گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد یورو برای کمک به کسب و کار‌ها و خانواده‌ها برای مقابله با بحران انرژی متعهد شده‌اند.

به گفته فیلیپ لوئیس، مدیر اجرایی مؤسسه واسائت، اگر این کمک مالی نبود، احتمالاً قبوض مصرفی خانوار‌ها حتی بیشتر از این می‌شد.

بر اساس گزارش ماهانه، میانگین نرخ واحد قبوض برق در ماه اکتبر ۳.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ گاز ۲.۵ درصد شاهد افزایش بوده است. بیشترین افزایش ماهانه در دوبلین، پایتخت ایرلند ثبت شد، جایی که نرخ برق ۴۴ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین قیمت گاز در رم ۹۷ درصد افزایش یافت.

لوئیس گفت: اگر اساساً ما این بحران را کم و بیش برای یک سال کامل یا بیش از یک سال داشته باشیم، هزینه این اقدامات برای این دولت‌ها بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: در نهایت مشتریان فراموش می‌کنند که این قیمت‌ها قیمت‌های واقعی نیستند – آن‌ها این قیمت را به عنوان یک نرخ معمول در نظر می‌گیرند و سپس حذف آن‌ها اساساً غیرممکن می‌شود.

اتحادیه اروپا و بریتانیا در بحبوحه تحریم‌های ضد روسی و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم بی سابقه مواجه هستند. انتظار می‌رود این وضعیت منجر به جیره‌بندی انرژی و کمبود انرژی در سراسر اروپای غربی شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->